Een kassamedewerker in de See Buy fly shop is verantwoordelijk voor het afrekenen van producten die de vertrekkende passagier koopt. De hooftaken zijn het scannen van de producten, het bedienen van de kassa en het afrekenen in diverse valuta.
Als caissièr(e) in de See Buy Fly shop wijs je de passagiers op mogelijke acties, kortingen of aanbiedingen en verwerk je aanvragen voor de Shop & Collect service, de dienst van de shop die de gekochte producten van passagiers voor een bepaalde periode op Schiphol bewaart. Producten die direct meegenomen worden, worden op de juiste manier verpakt. Aan het einde van een kassadienst telt de kassamedewerker de kassa-inhoud en zorgt voor een correcte kassa afsluiting.
Als caissièr(e) moet je in de eerste plaats klantvriendelijk zijn. Je bent vaak het eerste aanspreekpunt van klanten en het is aan jou de taak om ze snel en servicegericht te helpen. Daarbij moet een caissièr(e) oplettend zijn, omdat de producten juist moeten worden afgerend. Je hebt te maken met grote bedragen in verschillende valuta en deze moeten op een goede manier worden verwerkt. Ook is het belangrijk dat je alert bent zodat producten niet worden gestolen.
Om de functie goed te kunnen vervullen, wordt er mbo 4 werk-en denkniveau gevraagd en is een goede beheersing van Nederlands en Engels vereist. Voordat je met de werkzaamheden start, volg je een kassatraining en word je door ervaren collega's op de werkvloer ingewerkt.
Gemiddeld spendeert een reiziger 2 uur achter de douane, waarvan de helft van de tijd wordt gebruikt om te eten, drinken en te winkelen
De 369 shops op Schiphol zijn alle dagen van het jaar geopend. De See Buy Fly winkels openen tussen 01:30 en 04:00 uur (afhankelijk van de drukte) en sluiten om 01:00 uur
Gemiddeld besteedt een passagier €13,35 aan het kopen van spullen op Schiphol
Geïnteresseerd in een baan als kassamedewerker op Schiphol? Solliciteer op de vacature Kassamedewerker See Buy Fly shop.
Waarom deze baan (n)iets voor jou is:
Omdat je het leuk vindt om contact te hebben met mensen
Omdat je zelfs bij stress nog kan lachen en efficiënt werkt
Omdat je zelfstandig werken in een sociale omgeving prettig vindt
Omdat je niet houdt van een internationale werkomgeving
Omdat je niet veel uren op verschillende doordeweekse en weekend dagen kan werken
Omdat snel en klantvriendelijk werken niet jouw ding is
Ik ben een mensenmens dus voor mij is dit een goede plek, omdat ik voortdurend met klanten contact heb.
Je verdient lekker en werkt in een team van leuke collega’s. Wat mij elke dag blij maakt is dat je met zoveel verschillende mensen in aanraking komt, van alle nationaliteiten. Dat is een voordeel van werken op een internationale plek.
In het begin was snel werken wel een uitdaging. Het scannen is makkelijk, maar sommige klanten eisen wat meer aandacht van je doordat ze vragen hebben of hulp nodig hebben. De meeste reizigers hebben ook nog eens haast. Dus dan moet je kunnen inschatten.